سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

تجربه نشان داده ‌است، برگزاری هر انتخابات‌ در‌ ایران صحنه افول و سقوط چهره‌های سیاسی است؛ گویی صندوق‌های رأی، آزمایشگاهی است تا مدعیان سیاست ‌ایران، بخت خویش را برای تداوم حضور در عرصه بیازمایند.

                                                    

تجربه نشان داده ‌است، برگزاری هر انتخابات‌ در‌ ایران صحنه افول و سقوط چهره‌های سیاسی است؛ گویی صندوق‌های رأی، آزمایشگاهی است تا مدعیان سیاست ‌ایران، بخت خویش را برای تداوم حضور در عرصه بیازمایند. در میان پیامدهای سهمگین حوادث پس از انتخابات 22 خرداد 88، ‌این نکته برجسته‌تر است که ‌این رویداد موجب شد برخی دیگر از چهره‌ها، خود را به حاشیه برانند. در این راه، حقایق تازه‌ای نیز درباره مشی و مرام سیاسی افراد روشن شد. به نظر می‌آید نامزد اصلاح‌طلبان– آقای میرحسین موسوی- بیش از همه در معرض ‌این امتحان سخت قرار گرفت؛ او که 20 سال دوران سکوت را با نیکنامی به سر کرد، اکنون در لباس یک اپوزیسیون ضدانقلاب درآمده است.
1:
«موسوی دیروز» با «موسوی امروز»، فاصله چرخشی غریب در اندیشه و دیدگاه یک دولتمرد را نشان می‌دهد که هیچ تناسبی‌ میان موضع 2دوره زندگی سیاسی او نیست؛ میرحسین زمانی مدافع ارزشگرایی و‌ اندیشه خودی بود و هنگام ورود به عرصه انتخابات 88، خود را «اصولگرایی اصلاح‌طلب» نامید اما در بیانیه‌های خود‌، مانند یک دیکتاتور بی‌اصول عمل کرد. چه تناسبی ‌است با کسی که مخالف ساختارشکنی و بی‌قانونی است اما با همه حتی قانون‌دانانِ قانون‌شکن دست دوستی داده است؟!
2:
مهم‌ترین تصویری که پیش از انتخابات 88، از موسوی وجود داشت، چهره‌ای مدافع استقلال و مخالف مداخله غرب بود اما در فتنه اخیر،‌ این تصویر او بشدت زیر سوال رفت و کمتر کسی امروز باور می‌کند، موسوی امروز، همان کسی است که زمانی استقلال عمل و سیاست هسته‌ای دولت دکتر احمدی‌نژاد را تحسین می‌کرد و مقاومت دولت اصولگرا در برابر غرب را وجه امتیاز آن نسبت به دولت‌های سازندگی و اصلاحات قلمداد می‌کرد.
3:
نامزد تجدید‌نظرطلبان، در یکی از بیانیه‌هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری برایش می‌نوشتند و او آنها را امضا می‌‌کرد، به ترسیم مرزبندی با بازیگران خارجی و قدرت‌های مداخله‌جو در صحنه سیاست ‌ایران پرداخت: «ماجرای ما، هر چقدر تلخ، یک اختلاف خانوادگی است که اگر خامی کنیم و بیگانگان را در آن دخالت دهیم، بزودی پشیمان خواهیم شد». اغلب محافل سیاسی کشور نسبت به ‌اینکه موسوی پس از‌ این همه آسیبی‌ که جامعه و نظام از مداخلات خارجی در‌ این صحنه متحمل شد، چنین موضعی می‌گیرد ابراز شگفتی کردند. چنان که شواهد به دست آمده دلالت می‌کند، در ‌فتنه عمیق 88، صحنه سیاست ‌ایران، شاهد بیشترین و تلخ‌ترین ‌اشکال مداخلات بازیگران خارجی بود؛ به گونه‌ای که یکی از صاحبنظران گفته است، جبهه اروپا و آمریکا، انتخابات ‌ایران را به یک آزمون تئوری «جنبش‌سازی» تبدیل کردند که در آن نه‌تنها ابزارهای مرسوم تاثیرگذاری بر افکار عمومی بلکه الگو‌های جدیدی از ارتباط‌گیری با ناراضیان و معترضان سیاسی آزمایش شد. برای میرحسین موسوی با توجه به هواداری «باراک اوباما»، «شیمون پرز»، «بنیامین نتانیاهو»، «سیلویو برلوسکنی» و سایر انصارِ شیطان، اسناد ‌این نوع نقش‌آفرینی طرف‌های خارجی انکارپذیر نیست. موسوی پس از آن همکارانش را به فاصله‌گیری از بازیگران خارجی فراخواند که بیشترین سود اعتراضات به جیب آمریکا و اروپا رفته بود(!) ‌دخالت‌های اروپا و آمریکا در وقایع انتخاباتی ‌ایران، مساله حاد فتنه سال گذشته بود و همچنان که دیده می‌شود، جبهه «لیبرال– سرمایه‌داری غرب» برای تحت فشار گذاشتن جناح «انقلابی‌ـ اصولگرا»ی ‌پیروز در انتخابات ‌ایران، با گذشت 18 ماه از انتخابات، هنوز توپخانه‌های تبلیغاتی خویش را فعال نگه داشته است.
4:
اینک بیش از هر زمان دیگری مبرهن شده است، گرچه ابتدا مشاوران آقای موسوی، او را از رودررویی با جبهه غرب منع می‌کردند ولی اکنون خود او و همسر متفکرش‌(!) با بیان این جمله که: «جنبش سبز‌، از مذهبی‌ترین تا ضد‌دین‌ترین افراد را می‌پذیرد»، تغییر رسمی افکار و اندیشه‌هایی که حال معلوم می‌شود هیچ‌گاه به باور و یقین آنها تبدیل نشده بوده است را اعلام می‌کنند، زیرا سکولار‌تر از این جمله وجود ندارد. البته چنین چرخشی حتی پیش از انتخابات شروع شده بود. اغلب مدیران احزاب اصلاح‌طلب در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی و اروپایی وعده بهبود روابط با غرب و رویکرد به روش‌های «لیبرالیستی‌ـ سکولاریستی» را داده بودند ضمن آنکه خود موسوی نیز در مصاحبه با هفته‌نامه «تایم» به صراحت گفت، اگر در انتخابات برنده شود باب تعامل با باراک اوباما را خواهد گشود.
5:
9 دی، روزی بود که فتنه فرقه سبز را برای همیشه دفن کرد و «جمل سبز» در این روز تاریخی، «پِی» شد اما فتنه‌ها همچنان در راه است. بصیرت مردم ولایی ایران، دفاعی مقدس همراه با پیروزی در برابر برنامه‌ریزی جبهه باطل رقم زد اما باید به هوش بود، زیرا شیطان با چهره‌ای دیگر و با برنامه‌ای دقیق‌تر باز هم سعی در مقابله با جبهه حق خواهد داشت. سیاستمداران نیز باید هوشمندانه در برابر اتفاقات و مسائل مختلف دوران زندگی سیاسی خود، موضع بگیرند. اگر موسوی، وارد دامی که احزابی چون مجمع به اصطلاح روحانیون، کارگزاران، مشارکت و بویژه سازمان مجاهدین انقلاب به دستور اربابان خارجی برایش پهن کردند، نمی‌شد و بافراست و تیزبین بود، با تکیه بر اصول و ارزش‌های انقلابی‌ـ اسلامی، آرای 13 میلیونی خود را برای دوره آتی انتخابات ریاست جمهوری پرورش می‌داد و به ناکامی خود و رای 24 میلیونی رقیب احترام می‌گذاشت یا لااقل عَلَم مقابله با نظام الهی جمهوری اسلامی را بر نمی‌داشت، اینک سیاستمداری قابل احترام بود، در حالی که امروز در دادگاه افکار عمومی، محاکمه‌، محکوم و به زندان ابد محکوم شده است. میرحسین، تازه در یوم‌الحسرهًْ خواهد فهمید گناه تلاش برای تضعیف این نظام مظلوم و سعی در زدن تهمت تقلب به آن، چه عذاب دردناکی برایش در پی داشته است.

وطن امروز


 نوشته شده توسط عماد در دوشنبه 89/9/8 و ساعت 11:2 عصر | نظرات دیگران()

هر چند غربی ها تلاش دارند به گونه ای وانمود کنند که تحریم ها به شدت اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده است، اما شواهد حکایت از آن دارد که، آمریکا و کشورهای اروپایی همپیمانش به شدت در پی ارزیابی جامعه ایران در خصوص نگرش مردم نسبت به این موضوع و تاثیرات احتمالی تحریم ها هستند.
                                             کشف بزرگترین مرکز جاسوسی جهان
به گزارش تابناک، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی غربی در اقدامی گسترده تلاش خود را برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی در سطوح مختلف کلید زده و در این مسیر از همه ابزارها استفاده می کنند. بررسی های ما نشان می دهد که غربی ها اخیرا و پس از آنکه نتایج پیش بینی شده خود از اعمال تحریم های گسترده علیه ایران را به طور عینی مشاهده نکرده اند، در پی جمع آوری اطلاعات از اقشار و لایه های مختلف اجتماعی کشورمان برای ارزیابی نتایج این تحریم ها بر آمده اند.
بر همین پایه، عوامل سرویس های اطلاعاتی غرب با روش هایی چون؛ ارتباط گیری با اساتید و کارشناسان ایرانی به بهانه تحلیل آنها از تاثیر تحریم ها، دادن فراخوان های بین المللی مقاله با موضوع هایی که به تحریم ایران مرتبط است، طرح بحث تاثیر تحریم ایران در چت روم ها، ارتباط گیری با توریست های ایرانی و همچنین گفتگوهای دوستانه توریست های غربی با شهروندان ایرانی، طرح موضوع با تجار و بازرگانان ایرانی و مواردی از این دست، تلاش دارند تا به درکی عینی از تاثیر تحریم ها علیه ایران دست پیدا کنند.
این گزارش می افزاید: در این میان یکی از شگردهای غربی ها گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند. شواهد نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی می تواند مورد هدف برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.
البته باید یادآور شد که هرچند به طور طبیعی و با توجه به پیوستگی اقتصادی و حجم بالای تبادلات چند جانبه در جامعه جهانی، بدون شک تحریم بر روی اقتصاد و زندگی مردمان هر کشوری با هر درجه ای از توسعه یافتگی تاثیراتی خواهد داشت، اما آنچه مهم است درک این موضوع است که هموطنان ما باید با حساسیت و دقت بالایی میان منافع ملی و مسائل داخلی کشور تمایز قائل شوند. توجه به اینکه طرح هر موضوعی درباره اوضاع داخلی کشورمان با بیگانگان ـ حتی در گفتگویی دوستانه ـ موضوعیت ندارد.
به عبارتی، موضوعات و مشکلات داخلی کشور همانند مسائل درونی یک خانواده است که عموما افراد تمایلی به ابراز آن نزد اغیار ندارند، لذا این موضوع در سطحی کلان تر، در خصوص موضوعات ملی نیز صدق می کند زیرا مرور تاریخ کشورمان نشان می دهد که بیگانگان در هیچ برهه ای و یا در ارتباط با موضوعی خیرخواه ملت ایران نبوده اند.
البته باید یادآور شد که امانت داری در خصوص موضوعات ملی که اهمیت بین المللی می یابد نافی نقد شرایط و توصیه به مسئولین برای مدیریت بهتر شرایط موجود نیست، اما باید مراقب بود که نقد و ارزیابی های ما معبری برای دستیابی بیگانگان به اطلاعات و وضعیت ملی ما نباشد.

 نوشته شده توسط عماد در یکشنبه 89/9/7 و ساعت 10:23 عصر | نظرات دیگران()

خبرگزاری فارس: دادستان تهران اعلام کرد: انحلال حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب به علت اغتشاشگری،مقابله با نظام و تلاش برای ایجاد بحران در حوادث انتخابات بود و در حال حاضر هرگونه فعالیت این دو حزب منحله ممنوعیت و پیگرد قانونی دارد.

                                              
به گزارش خبرگزاری فارس عباس حعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در یادداشتی نوشت:
یکی از ویژگی‌های انتخابات دهم ریاست جمهوری، قضایا و حوادثی بود که پس از آن رخ داد و قوه قضاییه را با چالش‌های مختلف مواجه ساخت. یکی از این چالش‌ها، مواضع برخی احزاب سیاسی نسبت به این حوادث و نقش آنان در قضایای پس از انتخابات است. اعلام نتیجه انتخابات و نارضایتی برخی کاندیداها و جریانات ساسی از این نتیجه منجر به، اقداماتی با هدف مقابله با نظام از طریق تظاهرات خیابانی و اغتشاشات شد.
این اغتشاش‌ها سبب شد دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انتظامی، امنیتی و مراجع قضایی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مشکلات ناشی از این حوادث دست و پنجه نرم کنند. تدارک برگزاری تظاهرات خیابانی و درگیر کردن نظام اسلامی با بحران اجتماعی و نقش برخی احزاب سیاسی در شعله ور کردن اعتراض‌ها، موجب شد دادستان وقت در کیفرخواست صادره علیه اعضای دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، ضمن تقاضای تعقیب اعضای اصلی، خواستار انحلال این دو حزب شود، اما از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی در این راستا اقدامی صورت نگرفت. از سوی دیگر کمیسیون موضوع ماده‌ی 10 "قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته شده " مصوب 1360، با توجه به عملکرد این دو حزب در سالهای گذشته به ویژه در جرانات اخیر، با ارسال گزارشی به دادگاههای انقلاب اسلامی تهران، خواستار انحلال این احزاب مذکور شد. سرانجام کمیسیون مذکور مطابق بند 3 ماده ی 17 این قانون،[1] رأساً نسبت به توقیف پروانه ی احزاب یاد شده اقدام کرد. در پی ارسال این گزارش، دادستانی تهران استدلال کرد که انحلال حزب در صلاحیت دادگاه‌ها است، در رایزنی‌های قضایی در خصوص صلاحیت رسیدگی دادگاه‌ها با توجه به اطلاق بند 4 ماده‌ی 17 قانون احزاب، اختلاف نظر وجود داشت؛ این نظرات به شرح زیر بیان و بررسی می‌شود.

1. صلاحیت دادگاه کیفری استان
برخی با توجه به ماده ی 13 قانون احزاب که مقرر می‌دارد: "مرجع رسیدگی به شکایات گرو ه‌ها از کمیسیون موضوع ماده 10، محاکم دادگستری با رعایت اصل 168 قانون اساسی می‌باشد و رأی صادره قطعی است "، دادگاه کیفری استان را صالح به رسیدگی می‌دانند. به این نظر ایراد وارد است؛ زیرا اولاً، قانون، جرم سیاسی را تعریف نکرده است. ثانیاً، هیأت منصفه‌ی سیاسی تشکیل نشده است و آ نچه امروزه تحت عنوان هیأت منصفه فعالیت دارد، مربوط به پرونده‌های مطبوعاتی است؛ ثالثاً، پرسش این است که آیا انحلال حزب، مصداق جرم سیاسی است؟ یا آنکه اقدامی حقوقی برای جلوگیری از فعالیت احزاب قانونی دارای پروانه است. این استدلال‌ها، رسیدگی به درخواست انحلال احزاب در دادگاه کیفری استان را با اشکال مواجه می‌ساخت؛ زیرا، تشکیل این دادگاه، منوط به تعریف جرم سیاسی و تشکیل هیأت منصفه بود که تحقق آن موکول به زمان نامشخصی بوده و تضمینی برای رسیدگی در دادگاه صالح نداشت.

2. صلاحیت دادگاه حقوقی
برخی معتقدند با توجه به رویه‌ی جاری در رفع توقیف مطبوعات، مبنی بر این که معترض می‌تواند با تقاضای صدور دستور موقت از محاکم حقوقی و تقدیم دادخواست در ماهیت، اقدام کند، در خصوص انحلال احزاب نیز با توجه به تبصره‌ی 2 ماده‌ی 15 قانون احزاب[2]، می توان به صلاحیت دادگاه حقوقی قائل شد. شیوه‌ای که حزب مشارکت با تقدیم دادخواست ابطالِ تصمیم کمیسیون ماده‌ی 10 اتخاذ کرد، بر همین استدلال استوار است.


3. صلاحیت دادگاه جزایی
برخی معتقدند صلاحیت مربوط به انحلال احزاب، تابعی از تخلفات احزاب به شرح ماده ی 16 قانون مذکور[3] است. در این ماده، مصادیق تخلفات احصاء گردیده که حسب مورد می تواند در زمره‌ی صلاحیت‌های دادگاه‌های عمومی یا انقلاب قرار گیرد. بر پایه‌ی این استدلال، اگر تخلفات احزاب مانند تخلفات مندرج در بندهای "د " و "ه " از سنخ جرایم عمومی باشد، صلاحیت رسیدگی با دادگاه عمومی جزایی است و اگر جرایم ارتکابی در صلاحیت دادگاه‌های انقلاب اسلامی باشد، مانند تخلفات مندرج در بندهای "و " و "ی " ، می‌توان درخواست انحلال را به دادگاه‌های انقلاب ارجاع کرد و بر همین مبنا، از آن‌جاکه اعضای اصلی احزاب مذکور، به اتهام جرایم امنیتی تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم شده اند، می‌توان دادگاه انقلاب اسلامی را مرجع صالح دانست. بر پایه‌ی این نظریه، دادگاه انقلاب اسلامی تهران می‌تواند به این گونه درخواست‌ها رسیدگی نماید و بدین دلیل که درخواست مذکور از سوی کمیسیون ماده ی 10 قانون احزاب، ارائه شده بود و در قانون احزاب نیز راهکاری برای رسیدگی به درخواست انحلال تعیین نشده است، استنباط دادگاه رسیدگی‌کننده بر این اساس استوار بود که دعوای مطروحه ترافعی نبوده و مستلزم حضور نمایندگان یا وکلای احزاب نمی‌باشد. ضمن آنکه، ماده‌ی 13 قانون مذکور، این تصمیم را قطعی اعلام کرده‌است.
اقدام دیگری که در این زمینه صورت گرفت، تقدیم دادخواست ابطال تصمیم کمیسیون ماده‌ی 10 و صدور دستور موقت برای رفع توقیف از سوی حزب مشارکت به یکی از شعب دادگاه عمومی حقوقی مستقر در مجتمع قضایی شهید بهشتی بود؛ درخواست صدور دستور موقت، از سوی دادگاه رد شد؛ کمیسیون ماده‌ی 10 نیز با این استدلال که درخواست انحلال به دادگاه تقدیم شده است، نیازی به دفاع در پرونده‌ی مطروحه در شعبه‌ی مذکور از مجتمع قضایی شهید بهشتی ندید؛ در نتیجه، دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به موجب دادنامه‌ها ی شماره ی 1468 و 1469 - 1389 حکم انحلال احزاب مذکور را صادر کرد؛ به موجب این حکم از آنجاکه دادگاه، طرف دعوی را کمیسیون ماده‌ی 10 قانون فعالیت احزاب می‌دانست، دادنامه را به کمیسیون مذکور ابلاغ نمود. استدلال دادگاه رسیدگی کننده بر این نکته استوار بود که نیازی به ابلاغ دادنامه به احزاب نیست؛ زیرا، آ نها طرف دعوا نبوده اند.
نکته‌ی دیگر این که، دادنامه‌ی صادره از دادگاه انقلاب، پیش از دادنامه‌ی صادره از دادگاه شهید بهشتی صادر شد، اما، مناقشه‌ی این احزاب که پس از صدور حکم دادگاه انقلاب مطرح شد، موجب شد موجی از تبلیغات منفی علیه قوه قضاییه به‌راه افتد. آن‌ها با انتشار دادنامه‌ای در فضای مجازی، حکم شعبه‌ی دادگاه انقلاب اسلامی تهران را بی اثر دانسته و سخنگوی قوه‌ی قضاییه را به بیان ادعای کذب متهم کرده و وانمود کردند که چنین حکمی صادر نشده است. احزاب مذکور پس از انتشار بخشی از حکم در برخی روزنامه‌ها و ابلاغ آن به کمیسیون ماده‌ی 10 ، آن را غیرقانونی تلقی کردند. مقاومت و مناقشه‌ی این احزاب در برابر دادنامه‌ی صادره از دادگاه انقلاب اسلامی تهران، نشان داد که این احزاب به قوانین و احکام قضایی احترام نمی‌گذارند و صرفاً احکام و تصمیماتی را قبول دارند که به نفع آن‌ها باشد.
صر‌ف نظر از این مناقشات، چالش عمده در این زمینه، فقدان رویه‌ی قضایی منسجم در مقابله با جرایم و تخلفات احتمالی احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پروانه است. در حال حاضر با توجه به صدور حکم انحلال به شرح فوق، هرگونه فعالیت این دو حزب ممنوعیت و پیگرد قانونی دارد. انتظار می‌رود این چالش با همکاری حقو قدانان و قضات، با حفظ حقوق احزابی که در چهارچوب قوانین کشور فعالیت سیاسی می‌کنند، برطرف شود. در مورد غیرقانونی بودن فعالیت‌های برخی احزاب، همچنین می توان به دادنامه‌ی شماره‌ی2813-2853 -1381/11/28صادره‌ی از یکی از شعب دادگاه‌های تجدیدنظر تهران اشاره کرد که به موجب آن نهضت آزادی غیرقانونی محسوب شده است، اما تا کنون به طور رسمی اعلام نشده است.
اظهارات اخیر رئیس قوه‌ی قضاییه مبنی بر آمادگی ارسال لایحه‌ی جرم سیاسی را باید به فال نیک گرفت.به نظر می رسد با تصویب این لایحه، مناقشه‌های موجود در خصوص تفاوت جرم سیاسی و امنیتی مرتفع شود

 نوشته شده توسط عماد در یکشنبه 89/9/7 و ساعت 12:47 عصر | نظرات دیگران()

 

 

 

 

 

 

 حضرت آیت الله خامنه ای، اخلاص و بصیرت را ارکان اساسی بسیج دانستند و افزودند: این دو عنصر تعیین کننده، دارای هم افزایی متقابلند به گونه ای که هر قدر، بصیرت فرد بیشتر شود اخلاص او افزون ترخواهد شد و هر اندازه، کسی مخلص تر باشد خداوند نور بصیرت را در او بیشتر می کند.رهبر انقلاب اسلامی، هواهای نفسانی را مهمترین موانع بصیرت دانستند و با اشاره به عملکرد برخی در فتنه طراحی شده و پیچیده سال 88 افزودند: در آن حوادث، فتنه گرانی برای دست یافتن به قدرت، مصلحت کشور را نادیده گرفتند و به حقانیت روشن یک راه، پشت کردند، به گونه ای که دشمنان درجه یک ملت از اقدامات آنان به هیجان و شوق آمدند و از آنان حمایت کردند اما عده ای این حقایق روشن را ندیدند و نمی بینند، البته برخی هم با وجود اینکه این حقایق را درک و فهم می کنند اما به علت ظلمت دل و هواهای نفسانی، حاضر نیستند به این فهم خود، ترتیب اثر دهند.فرمانده معظم کل قوا، در بخش دیگری از سخنانشان بسیجی بودن را امری مبارک خواندند اما تأکید کردند: بسیجی ماندن و ایستادگی در راه، مهمتر است و بسیجی ماندن نیز به مراقبت و مواظبت دائم نیاز دارد.ایشان انقلاب بزرگ ملت پیشتاز و پیشرو ایران را، تلاشی برای تغییر «مسیر جهنمی دنیای غرق در مادیگری» دانستند و افزودند: جمعیت عظیمی از مردم جهان، حقیقت انقلاب سعادت بخش ملت ایران را درک کرده اند اما قدرتمندان جهانی نیز در مقابل فریاد بیدار کننده ملت ایران صف آرایی کرده اند.رهبر انقلاب اسلامی، تحقق  وعده تخلف ناپذیر الهی و پیروزی ملت ایران را نتیجه نهایی رویارویی جبهه استبداد و استکبار جهانی با انقلاب اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: تا رسیدن به آن آینده روشن، دشمنان چالشهایی بر سر راه این ملت ایجاد می کنند بنابراین باید آمادگی خود را حفظ و تقویت کرد.حضرت آیت الله خامنه ای، به روز کردن آمادگیهای ملی، تقویت اخلاص و بصیرت و بسیجی ماندن براساس نیازها و الزامات روز را، رمز موفقیت ملت ایران دانستند و ابراز امیدواری کردند جوانان امروز کشور، شاهد روزی باشند که ملت ایران، بر فراز قله سعادت دنیوی و اخروی ایستاده است و ملتهای دیگر به سمت جایگاه پرافتخار ملت ایران حرکت می کنند.


 نوشته شده توسط عماد در جمعه 89/9/5 و ساعت 12:28 عصر | نظرات دیگران()

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس طرح منشور برادری و نصیحت‌های خاتمی را دارای یک هدف مشترک دانست و گفت: برخی می‌خواهند با چنین اظهاراتی فتنه‌گران را تطهیر کنند اما اینگونه رفتارها دیگر سودی برای آنها ندارد.

                                 
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» به اقدامات اخیر یکی از سران فتنه اشاره کرد و گفت: مردم دیگر آنها را به خاطر اعمال فتنه انگیز سال گذشته کنار گذاشته‌اند.
وی به نصایح اخیر خاتمی به فتنه‌گران اشاره و تصریح کرد: خاتمی خود عملکرد خوبی در جریان انتخابات سال گذشته نداشت زیرا از حمایت جریان‌های خارجی برخوردار و با سران فتنه نیز دمساز بود و در مقامی نیست که فتنه‌گران را نصیحت کند ضمن اینکه امثال موسوی و کروبی انسان‌هایی نیستند که نصیحت‌پذیر باشند.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس جریان فتنه را مرده توصیف و خاطرنشان‌کرد: سران فتنه می‌خواهند با این حرکات نبش قبر کرده و یک جریان مرده را از گور بیرون آورند.
وی همه سردمداران فتنه را از یک جنس دانست و گفت: همه این‌ها عضو یک جریان ناسالم و مطرود از دیدگاه ملت و نظام هستند و اگر نصیحت‌پذیر بودند تا قبل از این به نصیحت‌های رهبری و بزرگان نظام گوش فرا می دادند و به دامان ملت بازمی‌گشتند گرچه دیگر جایگاهی برای آنها باقی نمانده است.
حجت الاسلام رهبر طرح منشور برادری و نصیحت‌های خاتمی را دارای یک هدف مشترک دانست و افزود: این‌ها می‌خواهند با چنین اظهاراتی فتنه‌گران را تطهیر کنند اما اینگونه رفتارها دیگر سودی برای آنها ندارد.
نماینده مردم اصفهان به تبیین اختلاف ایجاد شده در جبهه فتنه پرداخت و گفت: نظیر این وقایع را در حوادث تاریخ اسلام شاهد بودیم به طوری که پس از واقعه عاشورا سرمداران سپاه کفر تقصیرها را گردن یکدیگر انداخته و خود را مبرا می‌دانستند و هم اکنون نیز پس از شکست فتنه، سران این جریان در تلاش هستند تا برای احیای خود دیگری را مقصر جلوه دهند و ورشکستگی اجتماعی خود را جبران کنند که این نشان دهنده راه غلط این جریان و فروپاشی آن است.
وی به جریان سالم جبهه اصلاحات اشاره کرد و گفت: برخی از اصلاح‌طلبان هم هستند که در جریان فتنه آلوده نشدند و با آن همراهی نکردند و نباید این قشر را زیر سئوال برد.
حجت‌الاسلام رهبر فتنه‌گران خارج‌نشین را سر سپرده بیگانه نامید و افزود: آنها با تشکیل اتاق فکر زیر نظر مستقیم آمریکا و انگلیس به جیره‌خواری مشغول هستند و ارزشی ندارند تا در مورد آنها صحبت کرد.

 نوشته شده توسط عماد در جمعه 89/9/5 و ساعت 12:8 عصر | نظرات دیگران()

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز روز جهاد علمی است و اگر قرار بر شهادت است باید زیر "قلم "، شهید شد.

                                  

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پیچیده‌ترین فتنه را در سال گذشته علیه کشورمان راه‌اندازی کردند، تصریح کرد: با وجود این فتنه پیچیده، ملت ایران با صلابت به پیروزی رسید و اگر دانش مدیریتی و هوای نفس در کار نبود فاجعه‌ای در کشور رخ می‌داد.
نقدی با اشاره به اینکه ملت ایران با ظرافت و زیبایی از فتنه سال 88 عبور کرد، تاکید کرد: اگر قرار باشد به زنجیره این پیروزی‌ها ادامه دهیم باید تمسک به ولایت‌فقیه را ادامه دهیم.
وی افزود: ایران امروز یک کشور استثنایی است که سنگر‌های جهان و قلوب مردم جهان را فتح کرده است و بخش اعظم انرژی جهان زیر پای پیروان امام خامنه‌ای و شاهرگ‌های حیاتی دنیا در دست پیروان ولایت است.
نقدی با تاکید بر اینکه با وعده‌ای که امام‌خمینی‌(ره) دادند، انقلاب اسلامی مقدمه ظهور امام مهدی(عج) است، خاطرنشان کرد: شرط رسیدن به این امر ماندن در مسیر، مقاومت و صبر است و خداوند هیچ‌کدام از مجاهدت‌های ملت ایران را بدون جواب نگذاشته و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه‌های بسیاری را گذارنده‌ایم و هر جا زحمت کشیدیم خداوند پاسخ آن را داده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز در کشور عرصه‌های جدیدی برای فعالیت مطرح است، تصریح کرد: دانشجویان ما علاقه‌مند به شهدا و دوست‌دار شهدا هستند اما باید توجه داشت که امروز روز جهاد علمی است و اگر قرار است شهید شویم باید زیر "قلم " شهید شد.
نقدی با تاکید بر اینکه عشق به تولید علم و کشف حقایق اکنون در بین جوانان کشورمان نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: شتاب علمی،‌ایران امروز در دنیا بی‌نظیر است اما کمبودهای داریم که ناشی از نداشتن علم است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ایجاد نقشه جامع علمی کشور تاکید دارند، تصریح کرد: حلقه‌های علمی از ایده‌پردازی تا بازار مصرف باید پیوسته شکل بگیرد و تاکنون خون دل‌های بسیاری خورده‌ام تا میان دانشگاه و صنعت پیوستگی ایجاد کنم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که کشورمان در تحریم است و دعا کنیم که هر روز تحریم‌ها بیشتر شود و اگر دانشگاه‌های کشورمان از نظر علمی به پیشرفت‌های بالایی برسند این تحریم‌ها به نفع ما خواهد بود.
نقدی با اشاره به اینکه باید دست به فعالیت‌های تولیدی داخلی بزنیم، در ادامه گفت: باید فرهنگ عمومی در مصرف تولیدات داخلی اصلاح شود و متاسفانه در کشور فرهنگ عمومی این گونه جا افتاده که کالاهای خارجی مصرف می‌شود در صورتی که این کالاهای خارجی از کشورهایی مانند چین وارد می‌شود و بسیار بی‌کیفیت هستند.
وی افزود: اگر قرار باشد جوانان ما اشتغال داشته باشند باید به تولید کالاهای داخلی بپردازیم و چند ماهی است که دولت در این خصوص اقدامات مناسبی را انجام داده است.
نقدی با بیان اینکه مسئول مستقیم این‌گونه اقدامات بسیج نیست اما به فرموده مقام معظم رهبری بسیج باید خلاء‌ها را پر کند، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که مراکز حمایت و هدایت تحقیقات و اطلاعات را راه‌اندازی کنیم که اساسنامه آن تنظیم شده است و سعی داریم با راه اندازی این مراکز، حلقه‌های تولیدکننده دانش، صنعت و بازار و پژوهشکده‌های مجازی به هم پیوسته شوند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: وزارت علوم اکنون از به کارگیری نخبگان و برجسته‌های علمی کشور در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها استقبال می‌کند و بسیج دانشجوی باید در این خصوص نفرات برتر تحصیلی و نخبگان خود را معرفی کند تا در این هیئت‌های علمی حضور داشته باشند.
نقدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نمی‌تواند انتظار داشت که دولت به اشتغال‌زایی تمامی افراد اقدام کند و سیاست کشور این است که کار به مردم و بخش‌های غیردولتی واگذار شود پس باید راه‌کارهای ایجاد تعاونی‌ها مورد تاکید قرار گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید نخبگان علمی دور یکدیگر جمع شده و موسسه‌ها، تعاونی‌ها و شرکت‌هایی را در رشته تخصصی خود تاسیس کنند، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید در صدور وام‌هایی برای نخبگان علمی کشور در جهت تاسیس این تعاونی‌ها اقداماتی صورت گیرد و کمیسیونی برای اشتغال در بسیج پیش‌بینی شده و جشنواره‌ای نیز در نظر گرفته‌ایم که تاکنون 100 مقاله به این جشنواره ارسال شده است.


 نوشته شده توسط عماد در جمعه 89/9/5 و ساعت 12:2 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

دیدسیاسی
عماد
آن کسی که برای انقلاب برای امام برای اسلام کار می کند به مجردی که ببیند حرف او حرکت او موجب شده است که یک جهت گیری ای علیه این اصول بوجود بیاید فوراً متنبه می شود. چرا متنبه نمی شوند؟ وقتی شنیدند که از اصلی ترین شعار جمهوری اسلامی -(استقلال ،آزادی ،جمهوری اسلامی) - اسلامش حذف میشودباید به خود بیایند باید بفهمند که دارند راه را غلط میروند اشتباه میکنند باید تبرَی کنند.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 1
مجموع بازدیدها: 69013
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
موسیقی وبلاگ من